Сторінка психолога

  Адаптація учнів першого класу

  Що ж таке адаптація простими, зрозумілими  словами?

  Уявіть собі, що ви живете у невеликому містечку, де всіх знаєте і пов’язані давніми звичками, зв’язками. І раптом вас перевозять у зовсім інше місто, де ви нікого не знаєте.(як ви себе почуваєте?) 

   У такій самій ситуації опиняються ваші (наші) діти, коли йдуть до школи.

   Тобто зі знайомого світу родини, дитячого садка вони потрапляють у світ школи, де від них вимагають позиції учня, а замість гри пропонують систематичну розумову діяльність.

   Зрозуміло, що дітям важко адаптуватися (освоїтися, пристосуватися), попри добре ставлення вчителя та його розуміння. 

    Для кожної дитини цей процес може займати різний термін. У декого 4-7 тижнів, а в декого – декілька місяців і навіть весь перший рік. 

  Проявляється він також по різному:

  • Деякі школярі – дуже галасливі, кричать, невгамовно бігають на перервах, часто відволікаються на уроках;
  •  Інші тихенькі. Занадто сором’язливі, при будь-якій невдачі плачуть, ображаються, замикаються в собі, у них порушується сон, апетит, вони стають дуже вередливими, можуть часто скаржитися на нездужання.
  • Хтось легко сприймає нову соціальну ситуацію ( навчання), швидко адаптується до нових вимог школи, має добру успішність, охоче спілкуються з однолітками.
  • Є і такі, що взагалі не бажають іти до школи, в них немає інтересу до навчання, погано засвоюють матеріал (інколи вони агресивні). 

Отже, про тих хто легко адаптується говорити не будемо.

      Рівні адаптації до шкільного життя

разделительная полоска

1.Високий рівень адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи; вимоги сприймає адекватно; учбовий матеріал засвоює легко, глибоко і повно; вирішує складні завдання; старанний, уважно слухає вказівки і пояснення вчителя; виконує доручення без зайвого контролю; виявляє велику цікавість до самостійної роботи;займає в класі сприятливе статусне положення. 

2Середній рівень адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи, її відвідування не викликає негативних переживань; розуміє учбовий матеріал, якщо вчитель висловлює його детально і наочно; засвоює основний зміст учбових програм; самостійно вирішує типові завдання; буває зосереджений тільки тоді, коли зайнятий чимось для нього цікавим; суспільні доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.

  3.Низький рівень адаптації. Першокласник негативно або індиферентно відноситься до школи, нерідко скаржиться на здоров’я, домінує пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; пояснювальний вчителем матеріал засвоює фрагментарно, самостійна робота з підручником утруднена; при виконанні самостійних учбових завдань не виявляє цікавості; йому потрібний постійний контроль, систематичні нагадування і спонукання з боку батьків і вчителя; зберігає працездатність і увагу при подовжених паузах для відпочинку; близьких друзів не має, знає по іменах і прізвищах лише частину однокласників.

  Режим дня першокласника

Красные цветы

Детальніше:  Адаптація учнів першого класу

ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ – СИТУАЦІЯ ТРИВОЖНА, АЛЕ БЕЗПЕЧНА
ПОРАДИ БАТЬКАМ

Gif картинки открытки

 1. Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей.

2. В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Воно має бути повноцінним. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах.
3. Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому і корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, і підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості.
4. Звертайте увагу на посуд, з якого їдять ваші діти. Краще, аби він був золотавий. Цей колір заспокоює нервову систему, концентрує увагу, покращує настрій і пам'ять.
5. Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.

 

 Навчальний тренінг для вихователів

Серебристая брошь

 

Психолого-педагогічний тренінг

движущиеся картинки без регистрации и смс

 

Бути готовим до школи вже сьогодні -

не означає вміти читати,писати й лічити.

Бути готовим до школи - означає бути

Готовим усього цього навчитися.

Л. А. Венгер, А. Л .Венгер

  4 лютого відбувся психолого-педагогічний тренінг для батьків майбутніх першокласників, який провели практичний психолог та вихователь-методист. Під час тренінгу батьки за допомогою рольових ігор могли відчути себе у ролі майбутніх першокласників. Це дало можливість краще зрозуміти, які емоції та почуття переживає дитина і те, що готовність до школи - це комплекс здібностей, що можна коригувати, якщо підтримувати дитину і допомагати їй подолати цей  життєвий етап. 

   

 

Поради батькам майбутніх першокласників. 

полоска для текста

1. Шановні батьки, пам’ятайте! Тільки разом в співпраці зі школою та громад кістю можна добитися бажаних результатів у вихованні й навчанні ваших дітей.
2. Обов’язково постійно цікавтеся розвитком, навчанням й поведінкою ваших дітей, для цього відвідуйте всі заняття, батьківські збори, зустрічайтесь з керівником і вчителями школи.
3. Щоденно цікавтеся навчанням дитини. Радійте її успіхам, допомагайте узагальнювати, спів ставляти, аналізувати вивчене, прочитане побачене. Не дратуйтесь із-за кожної невдачі, що спіткає дитину, не карайте і не ображайте її гідність, а допоможіть зрозуміти і усвідомити помилки недоробки і загартуйте її силу волі своєю допомогою і розумінням.
4. Привчайте дитину до самонавчання й самоконтролю у виконанні домашніх завдань і обов’язків. Надавайте розумну допомогу у їх виконанні. Важливо викликати інтерес до навчання, але не муштрою і силою, а добрим словом, підтримкою, порадою, терпінням і ласкою.
5. Сприяйте тому, щоб дитина сформувала у собі активну життєву позицію : брала участь у всіх класних, шкільних заходах, концертах, щоб не боялася декламувати, співати, танцювати, виконувала б сумлінно шкільні доручення, проводила політінформації, виховні години. Для цього необхідно бути в курсі шкільного життя  вивчити необхідне, підтримувати в дитині впевненість і сміливість.

 

Детальніше: Рівень готовності дитини до школи 

0227855
Сьогодні
Вчора
За тиждень
Попередній тиждень
За місяць
Попередній місяць
Загальна
63
195
904
225829
2734
5870
227855

Ваш IP: 54.224.11.137
Дата: 2018-08-17 00:15:48
Счетчик joomla
МОН України
Управління освіти
Інфо-центр
Освіта Рівненщини
Сайт педагогів-виховників
МОН України
Реєстрація в ДНЗ
Національна дитяча гаряча лінія