Дистанційна освіта під час карантину

Дистанційна освіта під час карантину

Поради та вправи для дітей дошкільного віку від МОН

Поради для батьків, що мають дітей дошкільного віку 

12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу (COVID-19). Це-важливе рішення для запобігання поширенню захворюваності. І хоча цілі родини вимушено перебувають удома, цей час можна провести активно, весело та з користю для здоров’я і розвитку дітей. 

Діти дошкільного віку емоційно прив’язані до батьків, тому намагайтесь не панікувати щодо коронавірусу і пояснюйте усе малюкам в ігровій формі, використовуючи прості, зрозумілі їм слова. Дітям необхідно розказувати, що відбувається, щоб у них не виникло зайвих страхів і тривог. Адже, так чи інакше, карантин буде обговорюватись вдома з більшим чи меншим рівнем тривоги. І дитина точно відчує це. І гірше, коли вона не буде мати пояснень для себе. Треба пояснювати все так, як є. Що це - небезпечне захворювання, а карантин для того, щоби воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати. Поради для батьків, які допоможуть в розмові з дітьми заспокоїти та захистити їх. Детальніше тут: uni.cf/3bG3aCi 

Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу. 

Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила. 

Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. Використайте цей час для спільної діяльності: грайте в активні ігри, займайтеся творчістю, фантазуйте та створюйте разом! Цей час - це час нових відкриттів, знань та спільних ігор. 

Яку діяльність можна запропонувати дитині дошкільного віку: 

Ігри 

Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.  Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину. 

  • Цікавими для малят є ігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.
  • Переодягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе. 
  • Діти люблять співати і танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них!  Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку. Співайте розвивальні дитячі пісні. Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі. 
  • Грайте в настільні ігри. Час карантину можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.
  • Малюйте, ліпіть з пластиліну, грайте з різними матеріалами. Слід розвивати у дитини елементарні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання. 

Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор. 

Їстівна фарба для пальців:   Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники. 

Ліпіть з пластиліну 

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB 

Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто  для ліплення за таким рецептом: 

  • 1 склянка борошна
  • 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
  • 2 ст. ложки рослинної олії
  • 1 склянка окропу
  • 2 ст. ложки соку лимона
  • харчовий барвник 

Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна. 

  • Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси (нагляд дорослого обов' язковий під час ігор з намистинами та іншими дрібними предметами !). Якщо у вас немає намистин, зробіть прикраси або змійки з макарон, пір’їн чи ріжок. Макарони можна пофарбувати. 
  • Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
  • Зробіть разом цікаві поробки 

Приклади саморобок із паперу 

https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg 

Орігамі метелик для дітей 

https://www.youtube.com/watch?v=DfgOMx31Ht8 

Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу. 

https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA 

Цікаві поробки квітів з паперу 

https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu 

Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми 

https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch 

Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня 

https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya 

https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html 

Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври.

Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення 

https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri 

Майстер-класи для дітей 

https://www.youtube.com/watch?v=O4Y-N59IBFg 

Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням: 

https://youtu.be/wDIWTgsBJes 

Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо. 

Готуйте разом з дітьми 

Готуємо з дитиною: 5 рецептів для надсмачних канікул 

https://1plus1.ua/spring/novyny/gotuemo-z-ditinou-5-receptiv-dla-nadsmacnih-kanikul 

Готуємо з дитиною. 7 простих рецептів для будь-якого віку 

http://www.biscotti-group.com/uk/gotuemo-z-dytynoyu-7-prostykh-retseptiv-dlya-bud-yakogo-viku 

Фізична активність 

Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. 

Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось декілька ідей: 

  • Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки й уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку. 
  • Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
  • Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, побудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!
  • Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
  • Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика до рук – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
  • Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами. 

Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки! 

Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”. 

https://www.youtube.com/user/SonechkoProject 

У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних (як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving») та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga». 

Руханки і фізкультхвилинки для дітей: 

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&list=PLElG6fwk_0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs 

Пізнавальна діяльність 

Малюки дуже люблять спостерігати за різними змінами  в їхньому оточенні та досліджувати навколишній світ. Приклади цікавих дослідів та спостережень тут: 

https://vseosvita.ua/library/sposterezenna-ta-doslidi-v-dnz-90600.html 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi 

Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України 

Музеї України просто неба 

https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/ 

Національний музей природознавства: 

https://naturalhistory.si.edu/visit/virtual-tour 

Перегляньте картини про дітей відомих художників. Нехай діти спробують розповісти  хто зображений на цих картинах, які почуття викликають ці картини у дітей.  

Катерина Дуднік   

https://www.youtube.com/watch?v=PtraPPVax1E   

Наталія Дерев'янко   

https://www.youtube.com/watch?v=K6QM7wDkgWM&feature=emb_logo 

Вікторія Проців  

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=V1fdhatx1a8&feature=emb_logo 

Бурштинові барви Ramunas Naumavicius  

https://www.youtube.com/watch?v=hiligqr8n8c&feature=emb_logo  

Ніно Чакветадзе  

https://www.youtube.com/watch?v=EwEL-PogUhc 

Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями 

https://kazky.suspilne.media/list.php 

До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя. Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною. 

https://kazky.suspilne.media/rozmalyovky.php 

Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше. 

Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях). 

Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками. 

Багато віршів та казок українською мовою можна слухати з дітьми тут https://www.youtube.com/audiomama 

Пропонуйте розвивальні ігри малюкам 

https://www.youtube.com/user/reverslink/videos 

Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами 

https://www.youtube.com/watch?v=qaaPAlX_xLA 

Розвивальні ігри для дітей по скайпу 

https://www.youtube.com/watch?v=IY5zHX-mijc 

Розвивальні ігри для дітей 3-4 років 

https://dityinfo.com/rozvitok-ditini/7-rozvivayuchih-igor-dlya-ditei-3-4-rokiv.html 

Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html 

Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/ 

Цікава математика для дошкільнят 

https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/ 

Вчимо скоромовки 

https://www.moirebenok.ua/materialy-na-ukrainskom-yazyke/rozvivayemo-diktsiyu-45-skoromovok-dlya-ditej-vid-2-rokiv/ 

Незвичні способи малювання 

https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/ 

Знайомимося з порами року та назвами місяців 

https://youtu.be/fbE5kmaCWOE 

Розвивальні мовні ігри для дітей 3-5 років 

https://www.youtube.com/watch?v=8ocueX8_7CU 

Розвивальні ігри-вікторини дітей 3-5 років 

https://www.youtube.com/watch?v=ksUyX3TCfwk 

Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років 

https://www.youtube.com/watch?v=OKK4ltCP028 

«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини 

https://www.youtube.com/watch?v=HpUaC5TDR5I 

Розвивальні ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг 

https://lady.tochka.net/ua/66492-razvivayushchie-igry-dlya-detey-top-10-poleznykh-razvlecheniy/ 

Три корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті 

https://gylyajpole.city/read/blog/21643/3-korisni-gri-na-android-dlya-doshkilnyat-ta-trohi-pro-igri-ditej-na-plansheti

Поради для батьків дошкільнят від МОН та ЮНІСЕФ 

Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.  

Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди). 

Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило. 

Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок. 

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей: 

  • Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.
  • Співайте розвиваючі дитячі пісні.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі. 
  • Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери. 

Давайте заспокоїмося. Кожного дня дітям (і вам також) потрібен період спокою. Це – слушний момент для того, щоб розслабитися та «підзарядити батарейки». Ось кілька ідей: 

  • Почитайте щось разом чи окрема (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
  • Уявіть це! Перед читанням книги, разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
  • Використовуйте розмальовки, разом складайте пазли чи будуйте щось з кубиків.
  • Грайтеся в «дочки-матері» з використанням м’яких іграшок, ляльок, а також машинок і кухонних предметів.
  • Стікери на папері: ви можете намалювати на аркушах паперу різні форми, літери чи цифри, а дитина з’єднуватиме їх за допомогою стікерів.
  • Скотч на папері: ви можете нарізати клейку стрічку на маленькі шматочки, а дитина наклеюватиме їх на папір (дорослим це може здатися нудним, проте малюки обожнюють це заняття). 

Рухаймося! Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці.

Ось кілька ідей: 

  • Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки і уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку. 
  • Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
  • Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, збудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!
  • Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
  • Малюки дуже люблять виклики, особливо коли стають сильнішими та більш скоординованими. Запитайте: «Ти можеш підняти одну ногу? А доторкнутися руками до колін?» Використання назв частин тіла під час такої гри допоможе дитині навчатися, а також показати вам усе, на що здатне її тіло, що росте.
  • Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика у руки – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
  • Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами. 

Не давайте дітям нудьгувати: 

  • Пластилін – відмінний матеріал, адже діти проявляють свою творчість, зміцнюють руки та розвивають дрібну моторику. 
  • Помпони. З помпонами можна грати в різні ігри, наприклад, поєднувати кольори.
  • Порожня ванна, заповнена м’якими іграшками. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
  • Їстівна фарба для пальців:   Все, що вам потрібно, це мука, вода та харчовий фарбник: налийте 1 склянку холодної води та висипте 1 склянку муки у каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
  • Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси. Якщо у вас немає бісеру, зробіть прикраси або змійки з макарон-пір’їн чи ріжок. Можна також пофарбувати макарони. 
  • Купання! Зберіть машинки, фігурки солдатиків, ляльки, дрібних звірят тощо та покладіть їх у раковину. Заповніть її мильною водою. Поряд приготуйте ємність з чистою водою для полоскання. «Викупайте» іграшки, сполосніть їх та висушіть рушником. Окрім веселощів, ця діяльність навчить вашого малюка певного порядку дій: з часом він має робити це самостійно під доглядом батьків.
  • Картонні коробки. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. Цікаво, наскільки діти полюбляють гратися з такими простими речами! З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів. Для фантазії меж не існує. 
  • Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
  • Перевдягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Створення спогадів. Придбайте два примірники одного і того ж журналу – бажано глянцевого, з великою кількістю фотографій. Краще за все вибрати тематичний журнал: дозвілля, машини, природа, домашні улюбленці тощо. Потім дайте дітям ножиці (якщо вони вміють ними користуватися), клей та аркуші паперу такого ж розміру з тим, щоб вони створювали власні «спогади». 
  • Дайте дитині свій телефон чи планшет і знайдіть в Youtube ролики «як просто намалювати … покрокова інструкція». У такий спосіб вони зможуть навчитися малювати єдинорогів, собак, фрукти і таке інше.  

Долучайте дітей до «справжньої» роботи  

Однією з найулюбленіших дитячих ігор є допомога вам у виконанні справжніх справ. 

Ось кілька ідей: 

  • Подумайте, чи зможе дитина допомогти вам з приготуванням їжі, накриванням на стіл і таке інше.
  • Сортування чи складання білизни. Особливо захопливими для дитини є ігри зі шкарпетками (навіть якщо вони чисті та вже спаровані).  
  • Залучайте їх до прибирання чи складання речей (наприклад, скласти взуття у шафку чи сховати рулони туалетного паперу в комод). Ці завдання можуть бути доволі важкими для малюків, які щойно навчилися ходити, проте їм все одно буде цікаво. Більше того, ця діяльність покаже їм цінність співпраці.
  • Запропонуйте дитині приготування «їстівної веселки». Підберіть для цього різні корисні продукти за кольорами: жовті банани, , червоні та зелені яблука, апельсини і таке інше. Нехай дитина вибере, що вона їстиме наступне, і поговоріть про різні «їстівні» кольори. Який колір є найсмачнішим?

Екологічне виховання дітей

Людина & сміття: хто переможе в 21 столітті?

Ми живемо в еру сучасних технологій, майже невичерпних можливостей, великої кількості потрібних і непотрібних речей та... сміття. Ми щодня користуємося тим, що, начебто, робить наше життя зручнішим, і, не задумуємося про наслідки такої "зручності". Всі ми пам'ятаємо, добре знайомі з дитинства казки про Русалоньку, піратів і принцес.

Тепер уявіть на секунду, якби ці казки писалися у наші дні... То красуня-Русалонька плавала б не в компанії чарівних рибок, а поміж пластикових пакетів, пляшок, одноразових стаканчиків та іншого мотлоху. Корабель піратів мав би всі шанси застрягнути в смітті, яке викинули у море необачні туристи. А принцеса у лісі замість насолоджуватися співом птахів, радше б визволяла їх із “пластикових пасток”, які чекали пернатих на дереві після прогулянки людини.

Якось не дуже чарівно та захоплююче виглядає, чи не так? Ви мабуть теж не хочете, щоб такими були казки для нашої малечі в майбутньому?

Тоді, можливо, варто вже сьогодні боротися із своїм споживчим ставленням до всього навколо — доносити сміття до баків, сортувати відходи, які підлягають переробці, та дотримуватися простих правил поводження зі сміттям? Адже перспективи не надто райдужні: або людство перемагає сміття, або ж непотріб рано чи пізно призведе до фатальних наслідків для людства.

А яких казок для своїх дітей хочете ви — екологічних чи по вуха в смітті? Таке просте питання, відповідь на яке, може змінити поведінку кожного з нас, тим самим, змінивши екологічну ситуацію нашого міста, країни, планету в той чи інший бік.
Що оберете саме ви?

Поради батькам "Якщо дитина народилася особливою"

Поради батькам

"Якщо дитина народилася особливою"

Щодня у світі народжуються немовлята, яких називають дітьми з особливими освітніми потребами. Перед батьками таких дітей постануть запитання, на які важко відповісти. Чому це сталося з моєю дитиною? Чи можна врятувати її, виправити відхилення? Якою вона виросте, як складеться її доля? Як жити далі? Дізнайтеся, як спілкуватися з такою дитиною та чого її навчати.

  • Реально оцініть ситуацію і не впадайте у відчай. Стрес через інвалідність переживають батьки, а не малюки. Якщо дитину люблять усі, хто її оточує, піклуються про неї, вона не усвідомлює, що чимось відрізняється від більшості.
  • Пам’ятайте: ви не самі. Сучасність пропонує багатий досвід лікування, догляду та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
  • Уважно спостерігайте за психофізичним розвитком дитини. Відстежуйте своєчасність ознак основних етапів розвитку — коли почала фіксувати погляд, стежити за рухом іграшки, брати її в руку, координувати рухи рук і напрям погляду, коли з’явилися агукання і лепет, перші слова, коли почала сидіти, вставати тощо.
  • Стежте за емоційним розвитком дитини. Насторожіться, якщо у дитини відсутній комплекс пожвавлення, — вона не усміхається, не проявляє інтерес до обличчя людини, не впізнає близьких, не відгукується на вплив ззовні адекватно; якщо дитина пасивна у контактах із довкіллям, або, навпаки, надмірно збудлива.
  • Спілкуйтеся з дитиною так, аби вона постійно відчувала, що це приносить вам радість. Робіть увагу на її зусиллях, а не на результатах. Будьте терплячими й не квапте дитину, тоді вона поступово всього навчиться.
  • Учіть дитину описувати себе, сім’ю та довкілля: обговорюйте фотографії, малюнки із сімейними сценами. Запропонуйте виготовити власний альбом.
  • Учіть дитину співчувати й допомагати іншим. Використовуйте книжки, малюнки із зображенням людей, обговорюйте, як святкують урочисті події тощо.
  • Не опікайте дитину надмірно. Не намагайтеся зробити за неї все. Бо дитина відчуватиме себе безпорадною, коли вас не буде поруч, і ще більше відставатиме в розвитку.
  • Сприяйте розвитку впевненості в собі. Давайте дитині нагоду практично застосувати набуті вміння, наприкінці дня пропонуйте розповісти, що з нею сталося сьогодні позитивного.


 

 

 

 

 

0395517
Сьогодні
Вчора
За тиждень
Попередній тиждень
За місяць
Попередній місяць
Загальна
145
345
145
392635
1830
10885
395517

Ваш IP: 18.205.109.152
Дата: 2020-07-05 07:57:11
Счетчик joomla
МОН України
Управління освіти
Інфо-центр
Освіта Рівненщини
Сайт педагогів-виховників
МОН України
Реєстрація в ДНЗ
Національна дитяча гаряча лінія